چهارشنبه , تیر ۲۶ ۱۳۹۸
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام قالب صحیفه
خانه / پزشکی و سلامتی / سلامت دستگاه قلب و عروق با دوچرخه سواری
سلامت دستگاه قلب و عروق با دوچرخه سواری
سلامت دستگاه قلب و عروق با دوچرخه سواری

سلامت دستگاه قلب و عروق با دوچرخه سواری

فواید دوچرخه سواری برای سلامتی

دسته: پزشکی و سلامتی

سلامت دستگاه قلب و عروق با دوچرخه سواری

دوستان همراه خبرناز،وقتی که از دوچرخه سواری لذت می برید.

و این ورزش کلی انرژی مثبت به شما می دهد، شما بدون این که بدانید.

در حال تقویت بیشتر سیستم ایمنی بدنتان هستید. این موضوع سبب می شود.

که شما هر چه کمتر به پزشک و رسیدگی های پزشکی،

که به دلیل بروز انواع مشکلات فیزیکیه نیاز پیدا کنید.

دوچرخه سواری از دیرباز نه به عنوان یک ورزش بلکه به عنوان یک تفریح سالم،

مفرح و مفید شناخته شده است. در ظاهر همه چیز ساده به نظر می‌رسد.

زانوانی که بالا پایین می‌روند و چرخ محرک را به حرکت در می‌آورند،

اما در پس همین حرکات ساده معجونی از تبدیلات نیرو و انرژی،

هم در دوچرخه و هم در بدن ورزشکار وجود دارد.

دوچرخه سواری سلامت دستگاه قلبی و عروقی‌تان را بهبود می‌بخشد

دوچرخه‌سواری برای آدم‌هایی که به دنبال تقویت قلب و شش‌های‌‌شان هستند.

یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها به شمار می‌رود. مطالعات نشان داده‌اند.

دوچرخه‌سواری منظم احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

هم‌چنین انجام منظم تمرین‌های هوازی روی دوچرخه‌ موجب تقویت شش‌ها می‌شود،

و با افزایش اکسیژن مصرفی‌، سطح انرژی‌تان را بالا می‌برد.

بهره‌مندی از قلب و ششِ قوی نه تنها از بروز بیماری‌های خطرناک قلبی و عروقی – نظیر بیماری سرخرگ‌های قلبی، فشار خون بالا، تصلب شرایین، و سندرم متابولیک – جلوگیری می‌کند، بلکه هم‌چنین برای انجام کارهای روزانه، انرژی بیش‌تر برای‌تان فراهم می‌کند. آیا هر وقت از پله بالا می‌روید نفس‌نفس می‌زنید، و از این حالت خسته شده‌اید؟ روزانه کم‌تر از ۲۰ دقیقه دوچرخه‌سواری به شما امکان می‌دهد با کم‌ترین زحمت به بیش‌ترین دستاوردها برسید.

عامل تقویت ماهیچه ها

وقتی شما در حال دوچرخه سواری و رکاب زدن هستید، به خاطر فشاری که برای به جلو بردن دوچرخه وارد میکنید بسیاری از عضلاتتان را درگیر میکنید. عضلات چهار سر ران، همسترینگ، ماهیچه های پشت پا و پنجه از جمله ی اینهاست. خوبه که بدانید علاوه بر عضلات پا ماهیچه های دستتان هم درگیر این ورزش می شود و کمک میکند تا قسمت های سست تر بدن بیشتر تحرک پیدا کنند. با تمرین مداوم به وسیله ی دوچرخه علاوه بر اینکه سلامتی عضلاتتان تضمین می شود کمک میکنید تا ماهیچه های قوی تری داشته باشید و همچنین از عوارضی مانند سکته ی مغزی هم دور باشید. هنگامی که دوچرخه سواری میکنید به خاطر پمپاژ مناسب خون در سنین بالاتر از گرفتگی رگهای قلبی هم به دور خواهید ماند.

کاهش استرس و بهبود شرایط روحی

انجام ورزش مواد معروف به اندروفین ها را به داخل جریان خون رها می کند.این مواد حس رضایت و خوشحالی را ایجاد می کنند ، در نتیجه به کاهش استرس کمک می کنند. به طور طبیعی اگر در محیطی مطبوع و دلپسند دوچرخه سواری کنید سطح رضایت شما حتی بیشتر هم خواهد شد.

سلامت دستگاه قلب و عروق با دوچرخه سواری
سلامت دستگاه قلب و عروق با دوچرخه سواری

دوچرخه‌سواری میزان اکسیژن اطراف مغز را افزایش می‌دهد‎

مقاوم در برابر بیماری ها

زمانی که از دوچرخه سواری لذت میبرید و این ورزش کلی انرژی مثبت به شما میدهد، شما بدون اینکه بدانید در حال تقویت بیشتر سیستم ایمنی بدنتان هستید. این موضوع باعث می شود که شما هر چه کمتر به پزشک و رسیدگی های پزشکی که به دلیل بروز انواع مشکلات فیزیکیه نیاز پیدا کنید. با ورزش کردن سیستم ایمنی بدن آمادگی بیشتر و همچنین قدرت بیشتری برای مبارزه با بیماری ها را خواهد داشت و مواردی مثل عفونتها و اختلال در عملکرد اعضای بدن کمتر به وجود می آید.

دوچرخه سواری خلاقیت‌تان را بیش‌تر می‌کند

شاید در زمان میکل‌آنژ دوچرخه وجود نداشت، ولی اگر وی می‌توانست دوچرخه‌سواری کند قطعا می‌توانست برخی از آثارش را با سرعتی بیش‌تر به پایان برساند. دانشمندان معتقدند تمرین‌های هوازی خلاقیت و مهارت‌های حل مشکل را تقویت می‌کنند و می‌توانند به نویسندگان، موسیقی‌دان‌ها، بازرگانان، مهندسان، یا هر شخصی دیگر که روی پروژه‌ای کار می‌کند، کمک کنند تا بر موانع روانی غلبه کنند و به درستی تصمیم بگیرند.

دوچرخه‌سواری میزان اکسیژن اطراف مغز را افزایش می‌دهد، به سلول‌های عصبی امکان می‌دهد موثرتر عمل کنند، و خلاقیت و الهامات لازم را برای پیدا کردن راه‌های جدید حل مشکلات در اختیارتان بگذارند. پژوهشی به تازگی دریافت تنها ۲۵ دقیقه دوچرخه‌سواری می‌تواند به شما ایده‌های جدید الهام کند و خلاقیت‌تان را پرورش دهد.

راحتی و آسایش در ورزش یکی از مهم ترین مزیت های دوچرخه سواری است.

شما میتوانید با هریک از اعضای خانواده تان از مادربزرگ گرفته تا بچه ی پنج ساله و یا حتی با دوستانتان دوچرخه سواری به صورت مسابقه ای هیجانی داشته باشید. افرادی که به درد مفاصل دچار هستند و یا آنهایی که اضافه وزن دارند ممکن است با دوچرخه سواری احساس راحتی بیشتری داشته باشند تا نسبت به زمانی که به انجام ورزش های هوازی مانند پیاده روی سریع یا بسکتبال و … مشغول می شوند، چراکه دوچرخه سواری فشار کمتری روی کمر، باسن، زانو، قوزک پا می آورد. راحتی و آسایش دوچرخه سواری ممکن است شما را وسوسه کند که کنار ساحل با دوچرخه گشت بزنید.

دوچرخه سواری قوی کردن ماهیچه های پاها

دوچرخه سواری به مراتب جالب تر از بلند کردن وزنه است، اما می تواند برای شما و بدنتان اثرات مشابه داشته باشد. بهترین راه برای ساختن قدرت، به خصوص در عضلات چهارگانه، این است که از بالاترین دنده دوچرخه استفاده کنید و به خود فشار وارد کنید.

برای افزایش میل جنسی

ساختن سیستم قلبی و عروقی شما راهی خوب برای افزایش محرک جنسی و مقابله با پیری است.در مردان, ورزش کاران در حرکت جنسی نسبت به افراد غیر ورزش کار تا ۵ سال جوان تر به نظر می رسند و یک مطالعه نشان داد که مردان بیش از ۵۰ سال که ۳ بار در هفته دوچرخه سواری می کنند, دچار ناتوانی کمتری می شوند. در زنان, ورزش هوازی می تواند تا چند سال پیری را به تعویق بیندازد.

دوچرخه سواری برای جوان تر شدن

مطالعه ای نشان داد که دوچرخه سواری به طور منظم می تواند علائم سالخوردگی را با حفاظت از پوست شما از اشعه های مضر فرابنفش کاهش دهد.راز آن، این است که افزایش گردش خون به سلول های پوست شما اجازه می دهد تا مواد غذایی خود را به دست آورند و سموم را تخلیه کنند – فقط به خاطر داشته باشید که وقتی برای سواری به بیرون می روید، کرم ضد آفتاب بزنید.

همچنین بخوانید:۸ روش خانگی پیشگیری و کنترل دیابت

درباره ی @khabarnaz

مطلب پیشنهادی

راهکارهایی برای افزایش انگیزه و رسیدن به هدف کاهش وزن

راهکارهایی برای افزایش انگیزه و رسیدن به هدف کاهش وزن

راهکارهایی برای افزایش انگیزه به منظور لاغری  دسته:رژیم های غذایی راهکارهایی برای افزایش انگیزه و …