شنبه , مرداد ۱۸ ۱۳۹۹
خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام قالب صحیفه
خانه / پزشکی و سلامتی / آشنایی با رژیم غذایی در کلسترول بالا
آشنایی با رژیم غذایی در کلسترول بالا
آشنایی با رژیم غذایی در کلسترول بالا

آشنایی با رژیم غذایی در کلسترول بالا

آشنایی با رژیم غذایی در کلسترول بالا

دسته: پزشکی و سلامتی

معرفی رژیم غذایی در کلسترول بالا

بنا بر گزارش خبرناز، خطر ابتلا به بیماری قلب و عروق و بروز حمله قلبی را می توان،

با بوجود آوردن تغییراتی که میزان کلسترول را پایین بیاورد کاهش داد.

توجه با این نکته ضروری استکه به ازای هر در صد کاهش،

در مقدار کلسترول خون درصد خطر کاهش می یابد.

برای مثال پایین اوردن کلسترول خون به میزان ۲ تا ۵ درصد می تواند.

خطر حمله قلبی را برای شما  ۳۰% کاهش دهد.

اکثر افراد می توانند خون خود را تا میزان مطلوب پایین بیاورند.

مقدار کلسترول خون اساسا تحت تاثیر مواد غذایی مصرفی،

و زمینه ارثی مقدار کلسترول خون می باشد.

خوردن غذاهایی که چربی های اشباع شده زیادی دارند .

بیش از هر چیزشما را در خطر بالا رفتن کلسترول خون قرار می دهند.

کاهش کلسترول خون با کاهش دریافت کلسترول و چربی رژیم(مخصوصا چربی اشباع شده) افزایش مصرف فیبرهای غذایی محمول و ثابت نگه داشتن وزن در حد ایده آل امکان پذیر است.

چربی های اشباع در گوشتها مخصوصا در گوشت قرمز مانند گوشت گوسفند و گوساله و لبنیات مانند خامه و کره وجود دارد. بعضی از محصولات قنادی مثل پاای کیک ها و کلوچه ها نیز می توانند حاوی مقادیر زیادی چربی های اشباع شده لازم است. غذاهای غنی از نشاسته- کربوهیدراتها- سیب زمینی آب پز مصرف کنیم مثل غلات صبحانه ای، سیب زمینی، آبپز یا کبابی ، برنج پخته، لوبیا ، ماکارانی.

باید به خاطر داشت که اگر شما اضافه وزن دارید و مقدار کلسترول خونتان بالاست کاهش وزن می تواند به پایین آوردن کلسترول خون کمک می کند. برای کسانی که به درمان پیشرفته تری نیاز دارند درمانهای دارویی موثر در دسترس می باشد.

سبوس جو یک منبع غنی از فیبر محلول می باشد، نکته ای که درباره این ماده مطرح است این است که به نظر می رسد ایم ماده کلسترل ال دی ال که سبب رسوب چربی در سرخ رگها می شود را کاهش داده ولی سطح کلسترول محافظت کننده-اچ دی ال – را بالا می برد. غذاهای دیگر غنی از فیبر محلول شامل انواع لوبیا ، عدس و بعضی از میوه ها می باشند. از آنجا که تماماین غذاها از دو جنبه کم چربی بودن و فیبر بالا مفید هستند، مصرف روزانه آنها مفید است.

 

چند راهنمایی ساده برای شروع در این قسمت از خبرناز، آورده شده است. این تغیرات در رژیم غذایی می تواند به کاهش مقدار کلسترول خون کمک کند.

مواردی که باید در رژیم غذایی کاهش داد: به جای غذاهای سرخ شده از کباب شده استفاده کنید: چربی های اضافی را از خوراکی ها و غذاهای گوشتی حذف کنید

بجای پنیر پرچرب از  کم چرب استفاده کنید

سعی کنید به جای خامه از ماست کم چرب استفاده کنید.

مصرف شیرینی ها پای ها  و کلوچه و کیک ها را محدود کنید.

همچنین بخوانید:رژیم غذایی متنوع گیاهخواری شامل چه مواردی می گردد؟

درباره ی @khabarnaz

مطلب پیشنهادی

آنتی‌اکسیدان درمانی با زغال

آنتی‌اکسیدان درمانی با زغال

“آنتی‌اکسیدان درمانی”با زغال دسته: پزشکی و سلامتی زغال خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد بنا بر گزارش خبرناز”آنتی‌اکسیدان …